Hvor god en
service oplever kunderne?
Allerede inden man taler med sine kunder, får de en oplevelse af
virksomhedens service. Det er naturligvis rart at kunne høre på
telefonerne at kunderne ringer, men hvor længe skal de vente, og hvor
ofte skal de stilles om til en anden medarbejder?
De fleste selv mindre avancerede telefonsystemer samler detaljeret
information om indgående opkald, men de tilhørende rapporter giver
sjældent det overblik, der er nødvendigt for en effektiv indsats med
henblik på at optimere brug af ressourcer og den leverede service.
Komplet overblik
På baggrund af data fra din virksomheds telefonsystem, leverer
Assessment analyser og statistikker, der giver dig et fuldstændigt
overblik over telefontrafikken i din virksomhed.
Bedre service
Med udgangspunkt i analyserne kan din virksomhed enkelt og
effektivt planlægge den mest hensigtsmæssige bemanding fordelt på dagen,
ugen, eller omkring ferier og helligdage m.v., og herved forbedre
servicen overfor kunderne.
Frigør
ressourcer
I de fleste virksomheder er variationen i frekvensen af opkald ganske
betydelig. Således vil en effektiv planlægning kunne frigøre værdifulde
ressourcer til andre opgaver i virksomheden.
Hvilke kunder
bruger hvilke services?
Ved at samkøre data fra telefonsystemet med data fra din virksomheds
øvrige IT-systemer, får din virksomhed værdifuld information om
kundernes adfærd. Hvilke kunder bruger hvilke services og hvor ofte? Er
det kernekunderne eller marginalkunderne, der gør brug af de services,
som din virksomhed ofrer store ressourcer på at stille til rådighed? Er
der sammenhæng mellem de kunder som din virksomhed ønsker at tiltrække,
og din virksomheds prioritering af de services som disse kunder
efterspørger? Osv.
Kan
det gøres endnu bedre?
Assessments analyser vil også kunne anvendes til at identificere
områder, hvor der med fordel kan sættes ind mht. træning af
medarbejdere/medarbejdergrupper, ligesom det vil kunne ses, hvor den
nødvendige er faring og ekspertise allerede findes blandt medarbejderne.
|